PENAWAR RESDUNG MUJARAB

Adakah gejala / simptom resdung ini sering menganggu aktiviti seharian lalu menyebabkan anda rasa tidak selesa? Kalau ya, cubalah penawar resdung hari ini juga. Insya Allah Blog ini menyelamatkan mereka yang sedang mengalami masalah Resdung dan Jerawat Kronik, Batuk Berkahak, Bersin, Gatal Hidung, Bernanah dan Sakit Mata dan sebagainya berkaitan dengan resdung.

Tanda-tanda Resdung

1.Hidung sentiasa berair/selsema setiap masa terutama ketika cuaca sejuk dan awal pagi.

2.Gatal-gatal pada hidung,mata dan telinga terutama bila memakan ayam,udang,ketam,ikan masin dan sambal belacan.

3.Bersin bila terkena habuk.

4.Berkahak, banyak jerawat, kurang pendengaran/penglihatan, sakit kepala, kelemumur banyak, rambut gugur, nafas berbau (anda tidak tahu nafas anda berbau dan tidak menyenangkan rakan anda..minta nasihat ikhlas dari mereka), gatal kulit dan keputihan (wanita).

Kesan-kesan Resdung

1.Hilang deria bau

2.Pelupa/daya mengingat lemah

3.Lubang hidung bengkak dan tersumbat

Keadaan ini mengganggu kelancaran kehidupan harian individu tersebut. Jika tidak dibendung, ia akan menyebabkan kerosakan kulit muka, hilang segala deria rasa dan bau, merosakan rongga dan menimbulkan bau yang tidak menyenangkan.

kullit_kayu_setong

Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh.!

Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim Selawat serta Salam kepada Habibuna Saidina Rasulullah Muhammad solallahualaihiwasallam, Saya ingin memperkenalkan anda sejenis ubat daripada serbuk akar kayu herba tradisional untuk melegakan dan mengurangkan simptom resdung dan juga alahan kepada makanan laut.

Untuk pengetahuan semua. Saya juga pernah mengalami penyakit resdung yang sangat kronik. Bersin berhari-hari terutamanya di waktu pagi selepas bangkit dari tidur dan di waktu malam, hidung gatal, mata merah, berair, dan juga diserang migrain. Sakit dan seksanya hanya tuhan saja yang tahu.

Bagi mereka yang sedang mengalami penyakit seperti ini memang tak boleh nak buat sebarang kerja. Jika seseorang itu masih belajar, mereka sanggup tidak pergi kelas, mengulangi pelajaran dan sebagainya. Memang susah nak tumpukan perhatian kepada pengajian. Hendak keluar dengan kawan-kawan pun rasa tidak yakin dengan diri sendiri.

Berbagai-bagai jenis ubat dan rawatan telah saya cuba sehingga menghabiskan wang mencecah ribuan ringgit. Namun semuanya tidak memberikan apa-apa kesan. Dengan takdir Allah swt. Alhamdulillah saya diperkenalkan dengan ubat tradisional ini oleh rakan saya dari Kemboja. Ubat ini mampu menyembuhkan penyakit resdung dari dalam.

aa73a-images

Setelah mencuba selama 3 hari, kesannya sangat memberangsangkan. Penyakit gatal-gatal di hidung dan di kawasan muka sudah beransur-ansur hilang. Bersin waktu pagi pun hilang serta merta.

Dan Alhamdulillah saya juga sudah boleh memakan makanan laut tanpa ragu-ragu lagi. Walaupun simpton resdung saya tidak hilang 100% tetapi gejala resdung berkurangan secara ketara. Alhamudlillah!

4ec1c-kayumanisJadi saya ambil kesempatan ini untuk menyebarkan pula ubat ini kepada sahabat-sahabat yang mengalami nasib resdung seperti saya. Mudah-mudahan maklumat yang saya khabarkan ini dapat membantu mengembalikan keceriaan dalam hidup sahabat-sahabat sekalian. Dan mudah-mudahan juga saya mendapat balasan yang baik daripada Allah swt. Insya Allah!

Buat pengetahuan sahabat-sahabat sekalian, sudah hampir 3 bulan saya mengamalkan ubat ini. Dan Alhamdulillah penyakit resdung yang saya alami sudah beransur hilang. Dos yang saya makan hanyalah sebiji sebelum tidur di waktu malam dan sebiji di waktu pagi.

Penawar Resdung Paling Mujarab
Sebotol Herba Resdung Ini Mempunyai 35 Kapsul
Ubat_Resdung_Paling_Berkesan
Untuk mendapat kesan yang lebih cepat, adalah lebih baik kita membuka sarung kapsul dan memasukan serbuk akar kayu di dalam segelas air kosong.

Mengikut pandangan orang ramai sarung kapsul ini adalah kurang baik untuk pemprosesan buah pinggang. Wallahuaklam…saya pun kurang arif adakah ia benar ataupun tidak.

Tapi untuk langkah berjaga-jaga lebih baik kita menelan ubat yang berada di dalam kapsul itu sahaja. Dan sarung kapsulnya tidak perlu kita telan.

Selepas dimasukkan serbuk ubat tadi ke dalam segelas air kosong dan kacau hingga larut. Sebelum minum jangan lupa membaca Bismillah dan selawat. Insya Allah dengan izin Allah swt. penyakit resdung yang kita alami selama ini akan beransur hilang.

Insya allah dengan izin Allah swt, saya yakin ubat resdung ini menjamin kualiti dan kepuasan anda.

Jika anda ada sebarang pertanyaan sila hubungi terus di talian Haji Din 017 915 9737, Puan Yatie 012 932 6011 atau Puan Laila 012-288 7468.

Jika ubat ini tidak memberi kesan apa-apa kepada anda saya berjanji akan pulangkan kembali wang anda. Niat saya untuk menyebarkan ubat ini adalah untuk menolong sahabat-sahabat yang sedang derita mengalami penyakit ini. Bukanlah niat untuk berniaga semata-mata.

NASIHAT: Untuk permulaan, Dos yang perlu dimakan hanyalah sebiji sebelum tidur di waktu malam dan sebiji di waktu pagi. Dan sekiranya penyakit anda sudah berkurangan, anda tidak perlu lagi ambil dos setiap hari, Cuma ambil bila anda perlu saja. Contohnya dalam seminggu cukuplah sekadar anda menelan sebiji atau dua biji. Ataupun anda juga boleh menelan ia selepas anda memakan makanan laut.

UBAT RESDUNG AKAR KAYU INI SUDAH DIWARISI OLEH PENGAMAL PERUBATAN ISLAM SELAMA 40 TAHUN YANG LALU. DAN IA MERUPAKAN UBAT WARISAN TURUN TEMURUN.

Advertisements

115 thoughts on “PENAWAR RESDUNG MUJARAB

  1. Alhamdulillah, dah guna ubat ni memang berkesan. bangun pagi dah tak bersin lagi.. anak saya di asrama pun bangun pagi tanpa bersin dan tak gatal2 lagi. Terima Kasih

    Like

  2. lepas makan ubat ni, tak payah susah2 buat rawatan asap resdung & buang ulat resdung guna lipas tanah n mcm2.. Alhamdulillah… tak payah keluar duit mahal2 utk buat rawatan terapi resdong..

    Like

  3. Dulu nak solat subuh atau lewat mlm mmg susah yg amat sgt selesema x henti2 dan bersin yg teruk. Skrg syukur Alhamdulillah…happy sgt dgn produk nie. Tq puan

    Like

  4. Aku pun antara yg alami keadaan cam ni….
    Pagi bersin…malam bersin….ade habuk bersin….
    Ubat kat farmasi….macam222 aku standby beb…
    Cakap je….Cityrizine….Clarinase…..macam2….

    Tapi sekarang alhamdullilah….tido pun lena..tq puan..

    Like

  5. Syukurlah skrg sy dah sihat sepenuhnya. Malah keluarga & rakan2 sy yg ada masalah ini dah cuba ubat ini, dgn izin Allah resdung mereka hilang sepenuhnya. sy tak sangka, usia penyakit hampir 20 tahun dan pelbagai ubat digunapakai sebaliknya hanya sebotol ubat bersaiz kecik murah pulak tu mnyebabkan penyakit aku telah sembuh sepenuhnya. kepada sdra-sdri yg mengidap resdung cubalah ubat ini(bukan nak promot, Tp ikhlas ckp)…semoga ilmu yg sy dpt ini dapat dimanfaatkan utk kesihatan korang jua.antara yg best, aku x da berpantang lagi dlm semua jenis makanan.Insya Allah..tiada penyakit yg tidak boleh diubati….dan aku telah menderitainya dan berjaya mengubatinya…Amin:)

    Like

  6. Sungguh pun banyak ubat yang boleh didapati yang penting ialah disiplin. Tak ade ubat yang sekali guna terus elok semuanya ade jangka masa. Disiplin dan pantang adalah yang paling kena ade dalam diri kalau nak sihat.

    Aku sendiri pun susah nak guna ubat ikut masa kekadang terlupa, pas tu kena balik lah jawabnye kena start dari mula. Ubat ni memang berkesan, tapi kena berpatang utk cepat sembuh.

    Like

  7. Tak de penyakit yang x boleh sembuh melainkan mati je…ikhtiar cari ubat berkesan pun kene buat,pantang pun kene buat jugak untuk dapat kesan yang terbaik.

    Like

  8. ubat ni sangat berkesan. sy sendiri telah mencuba nya. baru 3hari sy makan, sy dah tak bersin pg2, gatal hidung pun da berkurang. sehingga sekarang sudah seminggu lebih sy makan ubat ni, sy tidak lagi mengalami mslh resdung. alhamdulillah. bangun malam2 pun xde hal. hidung xkacau. hehe. sekarang sy telah order lagi 3 botol untuk keluarga sy pula. terima kasih kepada akak ain dan syukur kerana Allah mengizinkan penyembuhan penyakit sy yg hampir 10tahun ini. 🙂 syukran yaAllah. alhamdulillah. 😀

    Like

  9. saya belum cuba . tapi teringin nak cuba , mmg betul la . tanda-2 resdung semua ada pada saya . sekarang nie saya menderita sakit kulit , dah 4tahun lebih . taksangka penyakit kulit saya nie ad kaitan dgan resdung saya selama nie . tp tak lah teruk mana penyakit kulit saya nie .

    Like

  10. Alhamdulillah..bersin pagi2 dh hilang, gatal pd muka ade skit2 lg..gatal hidung hmpir hilang, gatal mata hampir hilang.. semua ni sy dpt rasa hanya selepas guna ubat ni X SAMPAI SEBOTOL pon lg..ALHAMDULILLAH..

    Like

  11. kalau nak hilangkan resdung tu tanpa guna duit pun boleh do..

    Cara nya:

    7 botol air kolah masjid
    letak atas sejadah dan bacakan surah Al-Anbia’ ayat 83
    letak air di tapak tangan kanan baca selawat
    sedut dan hembus keluar

    Like

  12. As Salam, saye nak tanya kalo semasa mengandung ubat ni akan memberi kesan ape2 pada kandungan x..? ye la asas nyer akar kayu kn… tkt panas plak… sbb saye sejak mengandung nih resdung makin menjadi2 lagi gatal mate pada waktu mlm n waktu saye tak pakai cermin mata.. harap puan dapat membalas dgn segera.. terima kasih

    Like

  13. alhamdulillah suami sy mkn ubat ni pn dh tak bersin pd waktu pg,nafasnya pn dah tak berbau dan dlm hdung dh tak bengkak lg..terima kasih krna hasilkan produk yg dpt membantu kami,harganya pn bpatutan..semuanya dgn izin Allah..amin…

    Like

  14. Alhamdulillah, dengan izinNya bersin di waktu pg berkurangan selepas dos pertama lagi. Syukur sgt2 dan berterima kasih kpd Puan krn sudi berkongsi penawar. Skarang, dah kurangkan dos, hanya sehari skali sbb mmg dah tak bersin teruk mcm dulu. Penah air hidung meleleh ketika subuh. Siap tnye ustaz, takut terbatal solat, nasib baik dimaafkan, tak batal solat. Dah cuba ubat dr klinik, farmasi serta berubat malangnya tidak berkesan. Bersin teruk sgt hingga nk drive pun terganggu bila nk pegi keje. Semoga rezeki puan semakin bertambah dan trus kluarkan produk ini sbb umum tahu, resdung antara penyakit yg takan sembuh dan akan kembali menyerang, saya masih perlukan penawar ini utk melegakannya akan datang..Terima kasih sekali lagi..

    Like

  15. en.khairul amri,awk tganu d mane?sy stokis di putrajaya,tp kebetulan sy org tganu klu x dpt hubungi stokis tganu blh cri sy..sy tinggal d bukit jong,kt

    Like

  16. Assalamualaikum WBT

    Pn Nurul, ubat tu serbuk resdung ramuan tradisional menggunakan akar kayu kan.. kalau tidak keberatan, akar kayu apa yang digunakan.. kapsul yang warna merah itu diperbuat daripada apa..

    Mohon pencerahan..Tkasih

    Like

  17. Yus Juliana…kakak saya dulu asal pagi je bersin, asal bersin je pagi.!

    sotong,udang, dan sepupu2 makanan laut semua die makan dan lepas tu sesuatu yg pelik berlaku, kulit die DIBANJIRI BINTIK2 MERAH! allergi kata doc. TERUK tahap NENEk GAJAh resdung die ni! tapi ALHAMDULILLAH! bapak sotong,anak sotong, UDANG RIMAU, Udang masak tomyam semua dia BAHAM tanpa ada allergi lagi, sebabnya resdung dia dah LARI JAUH2 dah tinggalkan dia! hehe…kakak saya makan herba lebih kurang akar kayu kt atas, nama kt 'IC' die Ganoderma…tapi orang kampung panggil Lingzhi…
    kalau nak tau mendalam lagi boleh p.m. saya 0142348835

    Like

  18. Resdung sy skg nie mkin trok.. sy xbckp pon org kat depn sy xslesa disbpkn nafas sy berbau kuat….klau mkn nie bleh ker resdung sy hlng n nafas sy xberbau…. sy btol2 perlukn ubt resdung… wssp sy kt 0132121403

    Like

  19. Tolong wassup saye jgk..0193494865…resdung kronik..dah puas iktiar…insyaallh mane tahu ubat ni serasi…brharap sangat

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s